måndag 28 juni 2010

måndag- började inge bra..

Måndag igen och långhelgen är över och det är åter vardag! Känns som Niclas vart hemma med oss jätte länge men det har han ju egentligen inte. Hade gärna velat ha honom hemma idag så hade vi kunnat åkt och badat och legat vid stranden heeeela dagen! Är så svårt när man bor i lägenhet högt upp när det är såhär varmt.. man vet verkligen inte vad man ska hitta på med ett litet barn!
Hade man bott i hus eller längst ner hade man ju bara kunnat gå ut på sin gård och Tuva hade kunnat få sitta och bada hela dagen om hon så velat!


Iaf.. idag började dagen inge bra. Tuva fick hoppa i ett bad ganska omgående eftersom hon hade smör i typ hela håret efter hon ätit smörgås. (Som vanligt när hon äter smörgås kladdar hon smör i hela håret! Då önskar man nästan att hon inte hade nå hår :p)
När hon sen hade badat klar och jag kammade hennes hår såg jag att luggen var väldigt lång. Den gick nästan in i ögonen. Så jag satte henne i hennes stol och tänkte klippa den.. senaste gången vi gjorde de så gick det ju super bra och den vart riktigt jämn och bra.
Men idag.. när jag precis ska ta första klippet rycker hon till och det blir världens hack långt åt sidan så det blev jätte kort!!
Nej men kul!!
Jag tycker det är skit fult med sådär korta luggar som sträcker sig upp i hela pannan. Och nu är hennes lugg sådär super kort och dessutom jätte bred eftersom när hon ryckte till vart det lång åt sidan. Nej fy! Nästan så man skäms över sin unge, hahaha!
Nej nu får det bli hårspänne och luggen åt sidan tills den växt ut och blivit fin igen :)


Tuvis har precis hoppat i säng.. hon var så trött! Och jag tänkte sätta mig på balkongen med nya blomsprutan! Får se hur länge jag pallar.. är väldigt varmt idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar