onsdag 23 juni 2010

onsdag

Pjuh vad varmt det är ute idag! Idag började vi dagen lite annorlunda. Det var sommaravslutning på öppna förskolan mellan 10,00-12,00 som vi tänkte att vi skulle gå på.
Vanligtvis brukar ju Tuva gå och sova en förmiddags lur vid 10,00 men idag fick hon allt hålla sig vaken!
Vi gick dit strax före 10 och redan då var det riktigt varmt ute.. vi hade båda linne och var ändå väldigt varma.
Väl där var det mycket folk eftersom det var både för små barn och för barn som var 1år.

Det var inge vidare fart på Tuva där.. hon var super trött stackarn!! När vi skulle sjunga så ville hon mest lägga huvudet på min axel och vila, haha!
Så efter vi sjungit klart och klockan var runt 11,15 så gick vi hem igen.
Tänkte att jag skulle försöka få i henne lite lunch innan hon skulle sova men det kunde jag ju glömma.. fick i henne 2 små skedar och sen satt hon och stor grät för hon var så trött!
Hon sover fortfarande men tror nog hon kommer vakna snart.
Jag ska försöka få i mig en smörgås.. har inte ätit något än idag.. bara en lite liten tårtbit på öppna förskolan.

Jag har fortfarande sjukt ont i magen så jag ringde sjukvårdsupplysningen när vi kom hem. Dom sa att det lät som magkatarr och jag skulle köpa nå receptfritt och se om det försvann.. annars skulle jag kontakta min läkare. Så nu hoppas jag att tabletterna hjälper! Har dock inte köpt dom än, haha!


När Niclas slutar ska vi iväg och handla lite och sen åka ut till Länna och bada Ripton samt låna en kylväska av Niclas föräldrar!

1 kommentar:

  1. Jag har ett tips om det är magkatarr! :) Jag hade en liten släng av det för ett tag sen och man ska äta massa fibrer (typ knäckebröd :) och inte någon fet mat. Hoppas att tabletterna hjälper lite också och att det går över! :) Ha det gott!

    SvaraRadera