tisdag 5 maj 2009

Barnmorskan

Dagen började med besök hos barnmorskan på mvc. Fick ett stick i fingret, kollade blodtryck och vägde mig. Usch börjar fan må dåligt av att ha gått upp så mkt, kan inte förstå att det är min vikt vågen visar. Hoppas bara man kan bli av med kilorna sen. Får bli mkt promenader och bra mat så får vi hoppas på det bästa!
Sen lyssnade vi på bebis hjärta, mätte magen som idag var 34cm, och så kände hon på lillskrutten. Låg som vanligt med ryggen på vänster sida, fossingarna på höger sida å rumpan rätt upp i bröstkorgen. Och blev riktigt glad när hon skulle känna på huvudet, för det hade fixerat sig! Yes! Går åt rätt håll iaf, hoppas den vill komma nu snart då :) Har ju känt ett mer tryck neråt å att det ibland liksom hugger till.

Niclas kom hem på lunchen och åt med mig. Jag gjorde pankisar, länge sen vi åt det. Men vad onyttigt det är egentligen, tänk liksom vad man äter till. Var inte så himla gott efter ett tag då vi båda tyckte det blev alldeles för sött med sylten. Dom måste ha tappat hela sockerpaketet i sylten typ.
Har diskat upp å nyligen vart ute med rippen så nu ska jag kika lite på tv tänkte jag, är cityakuten nu, sen blire house, sen top model å sen greys. Bara repriser men är bra det med :) haha, man kan tro att jag bara sitter framför tvn hela tiden. Får se hur mkt jag hinner se, kan tänka mig att jag kommer slockna efter en stund i soffan ;)

Pratade med sophie på förmiddagen, tänker på dig på håller tummarna :)

2 kommentarer:

  1. Skönt att allt gick bra hos barnmorskan.. Jag gick också och grubblade över min vikt men jag har nu nått inskrivningsvikten :) så de är skönt..

    SvaraRadera
  2. Ja men man fåår bara slappa och äta onyttigt nu i väntans tider ;)

    SvaraRadera