tisdag 19 maj 2009

Ingen rolig natt

Nej natten har inte varit nå vidare. Har haft väldigt svårt att sova. Började med att niclas snarkade som en jävla gris. Fick inte en chans att ens hinna bli trött eller somna. Hur kan man slockna så snabbt som han? Behöver bara blunda så sätter han igång med sina grymtningar!
Sa väl till honom 20-30ggr sen kastade jag ut honom i soffan!
Hade ändå sjukt svårt att somna efter det. Men när man väl somnade så drömde man bara massa läskiga mardrömmar om förlossningen, att dom klippte å sprättade upp mig totalt där nere för att få ut ungen. Nej usch så får vi verkligen hoppas att dom inte gör!
Har vaknat ett flertal gånger å bara legat å vridit å vänt på mig och inte fått någon vidare sömn.
Vaknade strax före 7 å har legat vaken sen dess å bara funderat på förlossningen och barnmorskebesöket idag. Kom och tänka på hinnsvepning som dom ibland gör på vissa om förlossningen inte startar. Då dom tydligen stryker tappen och hinnorna runt ungen och det kan göra så förlossningen startar. Funderar på om jag ska våga be barnmorskan göra det? Men hon kanske inte vill göra det eftersom jag har 2 dagar kvar?
Det har iaf funkat för många och förlossningen startar oftast inom 2dygn. Men det ska tydligen göra lite ont å vara ganska obehagligt.
Aja, får se om jag vågar fråga barnmorskan om det, om hon vill göra det och om det händer något :)

Nej nu blev jag förjävla hungrig. Duschen som gäller nu sen blire fasen frukost :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar