tisdag 26 maj 2009





Blir inge mkt bloggande nu för tiden, tiden rinner iväg väldigt snabbt och man hinner inte med mkt alls. Men vad gör det? Vi har ju fått världens finaste tjej. Helt otroligt att hon kan vara vår, det är svårt att förstå att vi har ett barn!
Hon är så duktig och håller morsan å farsan sin vakna hela nätter, morsan håller på å få krupp på nätterna ibland. Andra natten skulle hon ha käk var tionde minut, tredje natten varannan timme så det var lite mer acceptabelt, fjärde natten, natten som var, då vare varje halvtimme som gällde. Får se hur det blir nu inatt, hon har ju legat å vilat upp sig hela dagen så hon väntar nog bara på att vi ska hoppa i säng så kvicknar hon till :)
Dum som man är säger man ju hela tiden att vi måste vila på dagarna när hon sover, men inte fan gör man de inte! Då har man ju hur mkt annat å göra. Så man får väl skylla sig själv lite. Hon kommer väl förhoppningsvis snart in i lite bättre rutiner och ska väl inte vakna så himla mkt om nätterna får vi hoppas.
Men det är ju tydligen något i bröstmjölken just på nätterna som gör att hon är piggare, så sa iaf barnmorskan.
Mjölken har iaf runnit till ordentligt nu, ser ut att ha silikonbröst gånger XXXXL. Och kan säga att det känns så med, spänner så sjukt mkt i brösten ibland så vet inte vart jag ska ta vägen. Växer ur amningsbharna direkt, de som var så stora som jag köpte ser ut å vara minstaste bhn som finns.
Känner mig lagom misshandlad där nere med, tyckte att det gick rätt bra i början men nu kan jag inte gå på toa utan att det gör sjukt ont. Får gå med isbinda i typ hela tiden, är det enda som hjälper. Hoppas på att det ska bli lite bättre snart.

Lägger upp en liten bild på hennes superfina klänning som hon fick av sin moster, jocke och kusin max. Liten barbapappa klänning!

Nej nu är det nog dags att förbereda sig för sängen. Natti!

4 kommentarer:

  1. STORT GRATTIS till er lilla sötnos! Hoppas allt är bra och att du känner dig lite mer nöjd med livet nu än vad du såg ut att göra sist vi sågs! ;)

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Vad söt hon är!!

    SvaraRadera
  3. JO jag vet, men med lchf åt jag ju inga kolhydrater dvs inge pasta, potatis, ris, ingenting sånt så därför kan jag inte fortsätta med det eftersom den lilla söta vill ha massvis av sånt :)

    Fisk äter jag -aldrig. Neverever. Haha, kan va de värsta jag vet :p

    Får köpa lite järn och folsyretabletter :)

    SvaraRadera
  4. Tack Sara:)
    Amningen e super för det där me viktnedgången..du e ju dessutom så ung så för dig blir det en enkel match..kram till er.Och lilla sötnosen e jättefin!

    SvaraRadera