söndag 17 maj 2009

Helgen

Fredag:
I fredags var vi bara hemma, jonte kom över och käkade tacos med oss så vi alla höll på å spricka! Efter maten skulle vi slå på en film, tog väl 5min, max 10min sen satt jonte och snarkade i soffan :p Men inte så konstigt heller, när man har vart uppe sen 5 på morgonen, precis ätit mat och druckit 2öl. Vem blir inte trött när man sätter sig ner då? :p

Lördag:
Igår sov vi rätt länge, niclas tyckte det är bäst att vi sover ut mkt nu eftersom det kan vara vår sista helg som vi kan sova ut på. Sen kilade vi ner på stan, shit har inte gått på stan på sjukt länge, flera månader! Allt finns ju på gränbyc så vad ska man göra på stan? Bara jobbigt att gå där och det vare igår med. När vi väl kom ner vart det sjukt varmt och så var det nån konstig parad med så det var massor med folk. Jag skulle iaf in på Lindex och kika på Bh-ar eftersom det var 25% på alla dom. Hade kikat på gränby men fanns ej min storlek där. Hittade iaf en shysst amningsbh på stan. Var även in på Guldfynd och köpte present till Anki, pappas brud, som fyller 40år imorn och skulle ha lite kalas idag (söndag). Hittade ett par shyssta örhängen där, och hade även turen att dom hade 30% rabatt t.o.m igår lördag så fick även bra pris på dom :)
På kvällen så for vi ut till länna, grillade och åt gott med jonte å petra, fredrik å alexandra och så julia. Såg även på melodifestivalen och tycker det är rätt grymt att Norge vann, cool och annorlunda låt :) Den gillar vi och jag kommer nog lyckas spela sönder den inom några dagar!

Söndag:
Tog en ordentligt sovmorgon även idag, blev ju rätt sent inatt så! Sedan började vi dagen med att äta frukost ute på balkongen. Var ju sjukt varmt och fint väder idag, så jag satt kvar ute på balkongen en stund till och tänkte att jag skulle sola lite. Men hann inte sitta så länge förrens det kändes som jag skulle rinna bort.
På eftermiddagen åkte vi ut till gimo, till pappa. Åt grillar där med och tröck i mig en hel del tårta. Tycker synd om rippen som mest fick spö av alla andra hundar fast han är mer än dubbelt så stor mot dom. Han är ju så snäll å bara springer efter å vill leka, men ingen vill leka med honom. Dom bara mobbar han och han är ju så dumsnäll å skiter fullständigt i dom när dom flyger på han. Säger inte ifrån det minsta!
Men han har haft bra kul ändå och är helt slut nu och ligger fint och sover här nedanför :)

1 kommentar:

  1. Va mysig helg ni haft det :) Passa på att sova ut mycket innan förlossningen, de behöver man jag lovar!!

    Härligt att grilla :) de gjorde vi emd i helgen, sååå gott!!

    Hoppas bebis kommer snart :)

    SvaraRadera