tisdag 19 maj 2009

Idioti

Det kan man lugnt säga! Niclas tycker nog inte att jag har så många hästar hemma och han har fått sig ett riktigt gott skratt!

Jag vill ju så gärna att bebis ska komma nu så jag började söka runt på internet på hur man själv skulle kunna starta förlossningen. Hittade bra många sjuka saker och det flesta är nog bara myter.
Hittade ett ställe där det stog att man kunde dricka Ricinolja. Det kunde dock vara lite farligt! Det är iaf ett laxermedel som skulle sätta fart på tarmarna och tarmarna skulle på så sätt stimulera livmodern och det skulle fortsätta till att bli sammandragningar och värkar. Verkade som många testade detta förr i tiden och att det funkade på en hel del. Men att det inte var något de rekomenderade nu för det kunde tydligen gå snabbt och leda till akut förlossning.
Hittade även att man skulle äta färsk ananas. Skulle dock behöva äta ganska mkt. 

Berättade detta för niclas när han kom hem och han tyckte inte jag verkade klok. Tvingade med honom till gränby och inhandlade en flaska ricinolja och en sjukt stor ananas.
När jag kom hem förstod jag inte hur jag skulle få i mig denna olja, sjukt tjock och fet. Gjorde lite oboy som jag hade i halva flaskan i, men oljan la ju sig ovanpå oboyen.
Skärde upp flera skivor ananas och gick in i badrummet. Var tvärsäker på att jag skulle spy därför gick jag till toan. Ananasen skulle jag ha och "skölja ner" oljan med.
Niclas vägrade låta mig ställa toadörren för han skulle promt se mig dricka det där så där stog han å glodde på mig med kameran i högsta hugg. Efter ett argt utbrott fick jag dock bort honom och kunde stänga in mig i lugn och ro :)
Stog å velade ett bra tag men efter en stund tog jag några klunkar, fyfan vad vidrigt! Proppade in ananas i munnen. Lyckades dricka upp glaset men spydde upp lite grann i slutet. Lovar att det inte var gott!
Vi satte oss och åt och inget hände med min mage, trodde det var nå fel på det där laxermedlet. 
Efter maten tänkte jag dricka upp resten som fanns kvar i flaskan, fast blandade det i kräm denna gång eftersom det bara la sig på ytan i oboyen. 
Skär även denna gång upp ananas för att ha å skölja ner med. 
Tar en sked och öser in i munnen. Trycker sedan in med ananas för å få en annan smak. Men börjar då få kväljningar. Tuggar å tuggar men det blir bara värre. Det hela slutar med att jag spyr upp precis allt, även oboyen som jag drack tidigare. LAGOM KUL!
Där har jag stått å tvingat i mig en hel jävla flaska med äcklig olja och spyr upp allt. Lagom glad man blir då. Nu sitter jag här å mår illa helt i onödan och förlossningen kommer inte starta :(
Niclas fick ju sig ett gott skratt iaf så han är väl nöjd ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar