måndag 4 maj 2009

Måndag - Akkis

Måndag idag å jag skulle ju på återbesök på bedömningsmottagningen ang. klådan. Blev kopplad till en ctg-kurva direkt när jag kom dit och var himla fart på bebis då jämfört med sist. Levde om som bara den, får ju en grej jag ska trycka på varje gång bebis rör sig, sist behövde jag typ aldrig trycka men nu tröck jag nästan hela tiden :p så bevis på att den lever iaf :)
Kurvan såg bra, lika så lever- och gallsyreproverna jag tog sist så dom tur var det ingen påverkan på levern. så det ska vara vanlig graviditetsklåda jag har. Ska fortsätta med tabletterna jag fick utskrivna sist och om klådan skulle bli värre skulle jag höra av mig igen! Får hoppas på att bebis vill komma snart för det är ju bästa boten mot klådan eftersom den försvinner då!
Efter bedömningsmottagningen gick jag upp till syrran och hälsade på henne. Tycker synd om henne, gu va tråkigt hon har det. Kul å bara ligga på ett rum hela dagarna. Efter en stund kom det in någon som skulle dela rum med henne med. Lagom kul, nej usch! Inte kunna ha nått privat alls. Hoppas hon får ett eget rum snart igen. Och hoppas dom gör något för å krya på henne så hon får komma hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar