måndag 11 maj 2009

Fullproppad helg

Fredag:
I fredags var ju begravningen, den var fin och det gick bra. Men det är ju alltid lite jobbigt med begravningar. Niclas blev iaf nöjd eftersom det serverades smörgåstårta efteråt vilket han älskar :p Vi kom hem rätt sent på kvällen, stannade till hos pappa innan vi åkte hem med å åt lite mat å så!

Lördag:
Det blev ingen lång sovmorron i lördags. Var till att gå upp för att sen åka och handla massa som jag skulle ha till bakning. Stod vid spisen i 5 - 6 timmar och höll på och baka och greja. Sen mådde inte mina fötter så bra, dom är ju bra svullna ändå och det där gjorde det ju inte bättre.
Vi hade pratat om att kanske gå ut och äta på kvällen men skippade det och det var väl tur det, för vi båda var helt slut när kvällen kom. Tittade på Robinsson och sen på Se upp för dårarna. Var en rolig film de :)

Söndag:
Söndagen började tidig den med. Jag hann ju inte städa på lördagen så skulle göra det idag (läs söndag) då ist innan alla gäster kom. Skulle ju fira mig på söndagen eftersom jag fyller år idag på en måndag. Så var till att sätta igång direkt på morgonen. Niclas fick hjälp av Fredrik och åkte och hämtade vårat köksbord, Äntligen klart! Det blev en himla skillnad mot förr och vart superfint :) Luktar dock ganska starkt fortfarande. 
Fick massa fina presenter, mest presentkort. Hade ju typ bara önskat mig de eftersom jag inte kommer ha ett enda klädesplagg att ha när skrutten väl har tittat ut. Det dåliga är att man blev ju så sugen på att springa å shoppa massa nu, men då gör jag nog verkligen bort mig. Får ack vänta ett tag till :)
När kvällen kom var vi bra trötta, iaf jag. Vi slog på en film och jag somnade direkt. Slocknade redan klockan 21,00. Det händer aldrig numera! Det märks att man är höggravid och inte kan ha fullt upp en hel dag. Behöver mina sovstunder å vilostunder på dagarna för att jag ska orka med en hel dag :)

1 kommentar:

  1. Grattis på födelsedagen :) Hoppas du haft en kanon bra helg :) Mycket trevligt sällskap och fina presenter :)

    Tråkigt med begravning.. :( Nu vet jag inte vem som har gått bort men det är lika tråkigt för varje gång ju..

    Kram

    SvaraRadera