måndag 4 maj 2009

Söndag - Fiske å korvgrillning i skogen






Yes, igår hade jag å niclas inga planer alls. Kände inte för å bara sitta hemma ännu en dag så vi åkte å handlade ett varsitt metspö, en engångsgrill å korv å lite annat smaskigt å begav oss ut till länna och vandrade in i skogen och satte oss vid vattnet. Niclas måste ju som vanligt ha nått å gnälla på, han tyckte till en början att platsen var helt fel å att det blåste för mkt, men det blåste typ inte ett dugg! Lycka till å ha det helt vindstilla när man sitter vid vattnet :p
Vi hinner bara sätta oss ner och packa upp lite grann så inviger rippen platsen och sätter sig å skiter mitt i vår picknick plats, lagom trevligt tycker vi ;)
Hade för mig att jocke hade nämnt något om att kräftstjärtar skulle fiskarna nappa bra på. jo tjena, dom ville inte en smaka en minsta lilla tugga så någon fisk fick vi inte! Hörde med honom senare och det var visst räkor som skulle funka bra. 
Blev där någon timme, ripton hade askul å var helt lycklig att få springa lös i skogen å bara leka. Jag satt mest å hade fullt upp med grillen, som vanligt har vi otur med engångsgrillar å är ingen fart i dom. Höll nog på i över en timme innan jag fick fart i den. Niclas ville åka hem å steka korven istället men hur gott är det? Men bäst som jag är så blev det grillad korv till slut iaf :)

1 kommentar: